Interview Janneke - HR-adviseur
Het geeft me voldoening om samen met managers en medewerkers oplossingen te vinden.
HR-adviseur Janneke deelt hoe ze haar werk bij NCOD en de opdrachtgevers ervaart, wat ze zo leuk vindt aan haar werk en waarom ze koos voor NCOD.
Wat doe je bij NCOD?
“Ik ben momenteel werkzaam als HR business partner bij GGZ inGeest in Noord-Holland. Een organisatie die gespecialiseerde geestelijke gezondheid biedt, waar ik verschillende vacante functies vervul binnen diverse afdelingen. Mijn focus ligt op het ondersteunen van zowel de klinieken, poliklinieken als de buitendienst.”
Wat vind je het leukste aan je werk?
“Het boeiende aan mijn werk is dat ik overal een kijkje in de keuken krijg en van toegevoegde waarde kan zijn. Naast de personele krapte waar ook GGZ inGeest mee te maken heeft, is de organisatie in beweging. Dat verandert de manier van werken en zorgt soms voor lastige situaties, waarbij het even niet loopt. Het geeft me voldoening om in zulke situaties samen met managers en medewerkers oplossingen te vinden en de juiste koers te bepalen.”
Wat vind je uitdagend?
“Als adviseur stap je steeds in een nieuwe opdracht, en moet je opnieuw wennen. Gelukkig lukte het weer snel om deze organisatie en collega’s te leren kennen. Wel moest ik in het begin een tandje bijzetten om de zorg en de nieuwe systemen goed te begrijpen. Dat was leuk en intensief.”
Waar focus je op in de komende periode?
“Ik werk momenteel samen met collega’s aan het ontwikkelen van een strategische personeelsplanning voor de komende jaren en geef leiding aan het HR Servicecentrum. Het is stimulerend om te zien dat mijn kwaliteiten erkend worden en dat mijn takenpakket daardoor verandert.”
Wat drijft jou in dit werk?
“Ik hou van de dynamiek van nieuwe dingen leren. Ook vind ik het fijn om te begrijpen hoe diverse sectoren functioneren, zoals nu binnen de zorg. Elke organisatie heeft eigen uitdagingen en dat motiveert mij om steeds te blijven groeien en te vernieuwen. Onze toegevoegde waarde is het heel snel laten zien dat je bij kunt dragen, ik vind het dan ook heel leuk om mensen (hopelijk) binnen een week al met iets te verrassen.”
Onze toegevoegde waarde is het heel snel laten zien dat je bij kunt dragen.
Waarom heb je voor NCOD gekozen?
“Omdat ik zocht naar een omgeving waar ik regelmatig nieuwe uitdagingen kon aangaan, maar waar ik tegelijkertijd omringd zou zijn door een warme en ondersteunende groep collega's. Bij NCOD vond ik precies dat; ik voel me hier thuis. Bij mijn laatste werkgever heb ik met verschillende mensen van NCOD samengewerkt. Toen viel me op dat NCOD voor hen een hele fijne, ontwikkelingsgerichte werkgever is. Zo persoonlijk als NCOD met collega’s omgaat, dat sprak mij aan.”
Wat wil je mensen nog vertellen over NCOD als werkgever?
“Bij NCOD vind je collega's van alle leeftijden, van starters tot bijna gepensioneerden, die elkaar ondersteunen. Als nieuwe mensen beginnen krijgen ze meteen een buddy. Het is heel nuttig en leuk om vrijblijvend te kunnen sparren met deze collega die niet op dezelfde opdracht zit.
Bij NCOD is het ook gezellig. Er is altijd iets te doen aan uitjes, activiteiten of interessante trainingen. Daarnaast is het netwerk waardevol. Als je op een opdracht tegen dingen aanloopt die je nog niet weet, dan zoeken we elkaar op. Je krijgt antwoorden van collega’s en zo kun je snel resultaat boeken. Soms zit je samen met een NCOD-collega op een opdracht, dat is ook leuk.”
Ruimte voor eigen inbreng
“NCOD biedt volop ruimte voor eigen inbreng. Niet alleen voor persoonlijke ontwikkeling, maar voor het zelf aandragen van opdrachten. Naast mijn werk bij GGZ inGeest heb ik bijvoorbeeld een rol als Resource Manager bij Veiligheidsregio Utrecht. Bij crisissituaties wordt ik opgeroepen om met een multidisciplinair team de crisis in goede banen te leiden. Dat is een opdracht die ik zelf heb aangedragen en waar NCOD volledig achter stond.”
Benieuwd naar wat Janneke voor jou kan betekenen?
Neem contact op met Janneke
Adviseur HRM