Interview
Samen op weg naar betekenisvol onderwijs
Onderwijs & innovatie
Een frisse blik op onderwijsvraagstukken en buiten de lijntjes kleuren
De samenleving vraagt om vernieuwing in het onderwijs. Thuiszitters nemen toe, kinderen hebben vaker jeugdhulp nodig en lerarentekorten groeien. Het is tijd voor verandering, voor onderwijs dat écht past. Zodat leraren ruimte hebben en voelen om vanuit hun passie kwalitatief goed onderwijs te geven. Zodat scholen levendige gemeenschappen worden waar samen leren met plezier centraal staat. Mensen van NCOD staan en gaan daar echt voor.
Je hoeft nog helemaal niet uitgeleerd te zijn op je 17e, maar wel een nieuwsgierige onderzoekende houding hebben met het vermogen om van elkaar te leren. Dan heb je een gezonde basis.
We ondersteunen scholen, samenwerkingsverbanden, gemeentes en andere organisaties bij onderwijsvernieuwing. Met deskundig advies, handelingsperspectief en concrete oplossingen gaan we complexe vraagstukken aan. Onze integrale aanpak zorgt voor meer kwaliteit, beter passend onderwijs en gemotiveerde leerlingen en leraren.
Bij NCOD denken we buiten de gebaande paden, kleuren we buiten de lijntjes en gaan we door tot het gewenste resultaat behaald is. Onze aanpak brengt kwaliteit, passend onderwijs en gemotiveerde leerlingen en leraren. Wij geloven in de kracht van onderlinge verbinding tussen alle betrokkenen en we gaan graag complexe en uitdagende vraagstukken aan.
Naast onderwijsvernieuwing zijn er tal van uitdagingen in de samenleving waarbij onderwijs van belang is. Denk bijvoorbeeld aan:
Scholen, overheden, bedrijven en ambassades ondersteunen we met meer dan strategieontwikkeling, trainingen en workshops, lesmateriaal of onderzoek. We bieden altijd maatwerk afgestemd op de problematiek waarmee we te maken krijgen. We hebben een team van deskundige professionals met hart voor het onderwijs. Onze multidisciplinaire aanpak reikt verder dan alleen onderwijs. We verbinden beleidsterreinen zoals het sociaal domein en ruimtelijke ordening, waarbij onderwijs een relevante factor kan zijn.